ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΡΑΑΕΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΕΣ: ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΣΤΟΝ ΔΕΔΔΗΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Σε μια απόφαση με ιδιαίτερη βαρύτητα για χιλιάδες καταναλωτές προχώρησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ), επιβάλλοντας πρόστιμο ύψους 120.000 ευρώ στον ΔΕΔΔΗΕ.
ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ
Η Ρυθμιστική Αρχή, εξετάζοντας συγκεκριμένη καταγγελία, διαπίστωσε σοβαρές παραβάσεις στις διαδικασίες που ακολουθεί ο Διαχειριστής. Σύμφωνα με την απόφαση:
Διαπιστώνεται μη συμμόρφωση στη νόμιμη διαδικασία που οφείλει να τηρεί ο Διαχειριστής για τη διασφάλιση της εγκυρότητας των ελέγχων.
Καταγράφονται σφάλματα και παρατυπίες κατά τη διαπίστωση των ρευματοκλοπών.
Επισημαίνεται αδιαφορία του ΔΕΔΔΗΕ ως προς την ενημέρωση της Αρχής για τις ενέργειες του.
Η απόφαση θεωρείται ορόσημο, καθώς έρχεται σε μια περίοδο όπου οι καταγγελίες για τυφλά πρόστιμα έχουν λάβει διαστάσεις χιονοστιβάδας.
ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΔΕΔΔΗΕ: ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΕ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΗ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ
Ένα νέο περιστατικό ακραίας αυθαιρεσίας έρχεται στο φως της δημοσιότητας, αναδεικνύοντας τις προβληματικές πρακτικές του ΔΕΔΔΗΕ στο ζήτημα των ρευματοκλοπών. Αυτή τη φορά, μια τετραμελής οικογένεια βρέθηκε κατηγορούμενη για κλοπή ρεύματος σε ακίνητο από το οποίο είχε αποχωρήσει επίσημα πριν από έναν ολόκληρο χρόνο.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΩΝ 1700 ΕΥΡΩ
Η οικογένεια είχε μετακομίσει από τη Δραπετσώνα στη Μάνδρα Αττικής λόγω μετάθεσης του συζύγου, γεγονός που αποδεικνύεται πλήρως από τα έγγραφα της ΑΑΔΕ. Παρόλα αυτά, ο ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποίησε έλεγχο τον Ιούλιο του 2024 και καταλόγισε ρευματοκλοπή για την περίοδο 2022 έως 2023, βασιζόμενος αποκλειστικά στη μειωμένη κατανάλωση.
Τα πειστήρια που επικαλέστηκαν οι υπάλληλοι ήταν οι κομμένες σφραγίδες και το ανοικτό κάλυμμα του μετρητή. Χωρίς περαιτέρω έρευνα, η υπόθεση έκλεισε εις βάρος των καταναλωτών, με το συνολικό ποσό της οφειλής να αγγίζει τα 1.697,79 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του διαχειριστικού κόστους.
ΗΘΙΚΗ ΒΛΑΒΗ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΕΙΧΕ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ
Το πλέον εξοργιστικό στοιχείο της υπόθεσης είναι η επιβολή επιπλέον προστίμου ύψους 170 ευρώ για ηθική βλάβη. Ο Διαχειριστής αξίωσε το ποσό αυτό υποστηρίζοντας ότι ο καταναλωτής, εκφράζοντας τις αντιρρήσεις του και προσπαθώντας να αμυνθεί, προκάλεσε ζημιά στη φήμη και το κύρος του ΔΕΔΔΗΕ.
ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
Η συγκεκριμένη οικογένεια, όπως και χιλιάδες άλλα νοικοκυριά, βρέθηκε σε πλήρη αδυναμία να αντιδράσει νομικά λόγω του υψηλού κόστους των δικαστικών προσφυγών. Η μοναδική επιλογή που τους απέμεινε ήταν να αποδεχθούν το πρόστιμο και να προχωρήσουν σε ρύθμιση τεσσάρων δόσεων, παρά το γεγονός ότι η κατηγορία στερούνταν λογικής βάσης.
ΚΥΜΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΓΙΑ ΑΔΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥ
Πολλοί καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με υπέρογκα ποσά, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν τις 17.000 ευρώ.
Εκβιαστική πληρωμή δόσεων:
Έλεγχοι χωρίς διαφάνεια:
Αυθαίρετα κριτήρια:
Διοικητικά εμπόδια:
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Η κατάσταση έχει οδηγήσει σε κινητοποίηση των καταναλωτών, οι οποίοι ζητούν:
Οργάνωση ομαδικών αγωγών και μηνύσεων κατά του Διαχειριστή για τη διεκδίκηση του δικαίου τους.
Άμεση θεσμική παρέμβαση από τον Εισαγγελέα και τον Συνήγορο του Πολίτη για την παύση αυτών των πρακτικών.
Προσοχή στην καταβολή των προστίμων, καθώς η πληρωμή μπορεί να θεωρηθεί έμμεση παραδοχή ενοχής από την πλευρά του χρήστη.
Ήδη ο ΔΕΔΔΗΕ, υπό την πίεση των εξελίξεων, φαίνεται να προσανατολίζεται στην έκδοση νέων κατευθυντήριων οδηγιών προς τα συνεργεία ελέγχου για τη διόρθωση των προβλημάτων στη διαδικασία εντοπισμού.
#ρευματοκλοπή #δεδδηε #ρααευ #πρόστιμα #καταναλωτές #ενέργεια #δικαιώματα #ελλάδα #2025

Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.